Alla vägar leder till Rom...

I Borlänge vid grabbens dator 00.15 - natten till tisdag

Har inte skrivit något sedan jag ramlade hem från krogen i fredags natt. Var ut en sväng på lördagen på Hela Huset och det var väl just så som jag minns det sedan senast jag var där (läs någon gång i april/maj 2006) ganska okej. I går var det lite jobbigt att ta sig ur sängen efter två dagars festande, men det gick till slut och vi var och käkade kina innan jag började jobba. Såg på The Butterfly Effect när jag slutat. Grabben hade aldrig sett den så det kändes som ett måste - det är ju en så bra film. Själv har jag nog sett den i alla fall sex-sju gånger vid det här laget.  

Vi har så smått börjat planera för en weekend i Rom i maj (därav rubriken). Har alltid velat se Rom och det var länge sedan jag var utomlands nu. Senast var det Lefkas - Grekland sommaren 2002. Ser fram emot resan med alla tänkbara superlativ. Vill se Colosseum, Petersplatsen och allt annat som man som turist i Rom bör se. Är det någon av er kära bloggläsare som har något förslag på vad man inte bör missa så är jag tacksam för tips.

Är dock inte alltigenom glad - givetvis är jag överlycklig att jag träffat den här grabben som jag fortfarande anser är för bra för att vara sann. Han är precis allt som jag någonsin kunnat önska mig. Det som tynger mig är att det nu i veckan är ett år sedan en person jag kände gick bort i cancer. Cancer måste vara en av de mest horribla sjukdomarna som finns på vår planet och den kan drabba vem som helst urskillningslöst - det är inte rättvist! Givetvis så vet väl även jag att livet över huvud taget inte är rättvist, men i vissa fall känns det så hopplöst...  

Nu ska jag inte tynga ned Er läsare med mina tankar om livet och döden - den diskussionen kan jag ta en annan gång när jag känner att jag har bättre reda i huvudet. Grabben har gått och lagt sig och sussar nu sött i sängen. Jag ska väl kanske ta och göra detsamma - eller jag vet inte om det blir så sött i och för sig (notorisk snarkare). Ska upp till Leksand och arbeta hos fotografen imorgon eftermiddag det ska bli roligt som vanligt. Med lite tur hinner jag sedan träffa syster och syster2 på Kupolen när jag slutat uppe i Leksand. Det har inte blivit så ofta nu då det är en viss grabb som stjäl min uppmärksamhet. Nej, nu ska jag gå och drömma om Rom och det lär nog inte bli några mardrömmar...

Godnatt på Er! 
 
\m/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0