BLOG WARS - Attack of the Clones

I Borlänge vid grabbens dator 15.46 - lördag

Har nu piggnat på mig lite efter vinprovningen och tänkte att jag skulle uppdatera Er på gårdagens äventyr med Vito!

Vito kidnappades från grabbens lägenhet igår vid lunch, han försågs med munkavle och ett krav ställdes via sms till Vitos ägare: "Vito är kidnappad! Du ska lämna walk over i Blog Wars innan kl 17.00 i eftermiddag om du vill se honom igen! /Den fagra damen" Detta tilltag uppskattades inte riktigt av grabben som svarade mig med följande sms: "Nej! Din elaking! Inte stackars lilla Vito! Vad har han gjort dig för ont? :(" För de som inte vet vad Vito gjort mig för ont kan ju titta på länken här...

1_vito_kidnappad
Vito är kidnappad!

2_vito_kidnappad
Han förses med munkavle och vi far iväg. Jag förklarar för honom att han
ska få lära sig en läxa så han inte bråkar mer med mig...

3 pa vag
Vi lämnar Borlänge och åker norrut - till Leksand - hjärtat i Dalarna... Vito
börjar med all rätt bli ganska nervös!

4 vito skarmaskin
Vi anländer till min arbetsplats där min kollega hjälper till att visa för Vito
hur skärmaskinen fungerar - någonstans här började Vito inse allvaret i
vad han hade utsatt sig för genom att lyssna på grabben...

vito ser pa utsikten fran leksandsbron
Efter jag arbetat färdigt tar jag Vito på en tur i Leksand och visar honom
bland annat utsikten från Leksandsbron... Vito är väl inte höjdrädd?

vito far undervisning
När vi är i Leksand så är det ju ett måste att besöka det helgade templet
som i folkmun omnämns som "Arenan". Vito är mycket tacksam för att få
möjligheten att besöka detta vårt allas favoritlags hemmaarena. För inte
är det väl så att Vitos ägare är något så avskyvärt som Djurgårdare?

vito och lif-hasten
Vito hälsar gladeligen på LIF-hästen...

vito konverterad
Vitos hjärta brinner för LIF och jag är snäll och införskaffar honom lite
dekoration så det syns vilket lag han håller på=)

den fagra damen och vito
Två leksingar - kan det bli bättre?

crew
På väg tillbaka mot Borlänge och kvällens vinprovning stöter jag ihop med
fler som står på min sida här i Blog Wars. Syster1 och syster2 vill givetvis
de också vara med och lära Vito sin läxa!

varnas
Vito varnas för vad som kommer ske om han inte i fortsättningen
behandlar mig väl...

overbackad
Jag avslutar min kidnappning med att platta till honom lite grann...

i bagageluckan
Vito fick resa åter till Borlänge precis så som det tillstår en maffioso - i
bagageluckan...


Tyvärr måste meddelas att jag i ett svagt tillfälle igår kväll återlämnade Vito till sin ägare utan att denne lämnat walk over (det där vinet)... Men, men Vito kommer nog behandla mig respektfullt i alla fall. Annars vet han vad som händer...

Nu ska jag pysa iväg och jobba men ni får ha en trevlig lördagkväll!

\m/

Kommentarer
Postat av: Syster 1 och syster 2

Hehe ja vito fick sig en rejäl vända med den fagra damen;)Det är tur att vito har konverterat till leksing!!Nu är det bara hans husse grabben som måste bli leksing!=)

Ps:snygga bilder.ds

2007-04-14 @ 17:04:35
Postat av: Kristin

Skapade en egen blogg. :)

2007-04-14 @ 18:36:43
URL: http://serendipity77.blogg.se/
Postat av: Pär

Ojojoj, flicka lilla... Och så kidnappade du Vito i dag igen!? Du vet inte vad du ger dig in på. Håller på att jobba på hämnden nu. Bara ett par pusselbitar kvar, misstänker att det här kommer svida rejält. Kolla bloggen om en stund. =)

2007-04-14 @ 20:43:34
URL: http://lps.blogg.se
Postat av: Kristin

Man blir ju fast i den här såpan. Och jag FÖRFÄRAS över vilka proportioner det har tagit! Ack, förnedrande bilder på dig finnes numer på vida webben :/ Tror du Vito vill ta en tur i lamineringsmaskinen i veckan?

2007-04-14 @ 21:26:47
URL: http://serendipity77.blogg.se/
Postat av: Pär

Hämnden är ljuv! Kolla bloggen...
Törs du somna i natt nu? =)

2007-04-14 @ 21:29:17
URL: http://lps.blogg.se
Postat av: Lelle

Kristin: Ja, det var absolut ingen dum idé! Just nu befinner sig Vito i säkert förvar på mitt jobb som är larmat och låst för kvällen. Hoppas inte han är mörkrädd...

2007-04-14 @ 22:23:20
URL: http://addi83.blogg.se
Postat av: Lelle

Syster1 och Syster2: Ja, nu är det dags att konvertera grabben - jag håller med! Undrar bara hur det ska gå till? Några förslag någon?

2007-04-14 @ 22:25:17
URL: http://addi83.blogg.se
Postat av: Kristin

Jo, jag såg det. Funderade.. jag har ett par gamla Alf-tofflor som kanske kan hjälpa till? De är ganska skräckinjagande.

2007-04-15 @ 09:30:36
URL: http://serendipity77.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0