Flashback DeLuxe...

I Borlänge - Soltorg - vid kompis dator 18.03 - lördag


Igår var jag, grabben och min kompis här på Soltorg på S2 och såg Mimikry och Dia Psalma. Framförallt Dia Psalma var min ungdoms absoluta val när det kommer till svensk punk. Det blev en del röjande till de gamla klassikerna  - Tro Rätt Tro Fel, Emelie och Alla Älskar Dig. De spelade även en del nya låtar och jag måste säga att jag blev positivt överraskad, det var lite mer Strebers i de låtarna.

Träffade för övrigt några gamla kändisar från ungdomsåren i Leksand (svart hår, röd kajal och nitar). En av dem har jag inte träffat på sex år och då hällde han en öl ner i min urringning för att vi inte riktigt hade samma politiska åsikter. Nu verkar det som att vi kunde lägga gammalt groll åt sidan och rocka loss.

Fick tillbaka många minnen från åren som gått - både de roliga och de mindre uppsluppna... All tonårsångest, alla vänner som försvunnit ut i pereferin och alla drömmar och visioner om framtiden och livet. Det var riktigt roligt, samtidigt som man blir påmind om hur tacksam man ska vara för det man har här och nu. Sedan går det inte att förneka att allt som man genomgått under åren ändå har format en till den människa man är idag. Ungdomsåren i Leksand har helt klart en stor betydelse för vem jag är och ser på saker och ting. Framförallt var det då musiken kom att började bli en betydande del av min vardag.

Sitter här och väntar på att min vän ska bli klar i duschen så ska jag köra honom och en annan av mina partypolare till vår arbetskompis som fyller år ikväll. Sen ska jag åka hem och göra mig iordning medan jag väntar på att grabben kommer hem från fotbollsmatchen. Så ska vi också ansluta till festen. Ska bli skoj, men det måste erkännas att det har blivit lite väl mycket utgång på sistone. Men, men, vad ska man göra när det hela tiden händer något roligt.

Ha en kul lördagkväll!

\m/

Kommentarer
Postat av: Syster2

Nej det gör ju inget om man festar lite:P Man ska leva livet så länge man kan...;)hehe

2007-04-23 @ 14:18:26
Postat av: Lelle

Syster2: Håller med dig... Tacksamhet för att man lever och ta tillvara på de tillfällen till glädje som ges kommer man ganska långt med=)

2007-04-23 @ 22:31:53
URL: http://addi83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0