Nytt utseende och äntligen ett namn...

I Borlänge vid grabbens dator 09.20 - onsdag

Som Ni kanske märker så ändrade jag utseendet på den här bloggen inatt efter mitt inlägg. Gillade inte fonten på den förra - inte läsarvänligt på skärm. Dessutom har jag äntligen döpt bloggen, namnet syftar - som de som någon gång lyssnat på svensk gladpunk säkert redan insett - på Docenternas låt Solglasögon.

Bakom mina solglasögon
kan jag va' mig själv.
Allting blir så vackert genom,
genom mina solglasögon, är ljuset alltid gult.
Allting känns så riktigt bakom.


[...]


Röda, röda rummet, där satt det en flicka.
Hon satt vid ett bord men hon vägrade dricka.
Hon tyckte jag var löjlig!
Hon sa: "Solglasögon är en djävligt barnslig grej,
det kan aldrig bli nåt mellan dig och mig!
Om du inte tar av dig dem!"
Så jag tog av dem och gav dem till henne och sa:
"Pröva dem själv de är djävligt bra!"
Hon satte dem på sig och sa'.
Jag kunde aldrig drömma om att det var så här.
Hon lutade sig framåt, hon sa:
"Jag tror jag blir kär!"
Hon sa: "Ge hit för fan!"


Docenterna - Låt Tiden Gå 1978-89 - Solglasögon

Kommentarer
Postat av: Kanf keato

Klassiker, låten som man minns med många roliga sommardagar och en och annan alvedon...

2007-04-11 @ 09:50:47
URL: http://keato.blogg.se/
Postat av: Lelle

Kanf keato: Haha, det är så sant så=)Borde skrivas fler sådana låtar så kanske det blir någon ordning på dagens NRJ-generation;)

2007-04-11 @ 10:54:35
URL: http://addi83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0