Hälsan själv???

Hemma i Borlänge vid Pärs dator 23.29 - tisdag

Det här är definitivt ingen hälsoblogg. Alla som känner mig kan nog intyga att hälsa och motion inte riktigt är min grej. Snarare skulle man väl kunna säga att jag är ohälsan själv. Nu är det dock så att det ska bli ändring på det, sedan ungefär ett halvår tillbaka har vågen sakta men säkert klättrat mot katastrofala höjder och numera har jag sagt upp bekantskapen med den.

Sedan igår har det blivit nya tag här hemma i lägenheten, inga onyttiga snacks, kakor, godis och annat elände. Nu blir det inga nattliga besök på de hamburgerrestauranger som fortfarande ligger farligt nära vår bostad. Sedan har vi sagt att vi ska börja ta en kvällspromenad varje kväll, det har vi i och för sig sagt sedan någon gång i våras, vi får väl se hur det blir med det...

Får väl också lov att med svansen mellan benen erkänna att det inte är första gången som jag börjar ett sundare liv. Nåväl, den här gången då funkar det - ska vi slå vad?

Hojt!

\m/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0