Då var det över för i år då...

Hemma i Borlänge vid Pärs dator 13.50 - onsdag

Nu är Peace & Love slut och det enda som forfarande påminner om att det för några dagar sedan var festival här i stan är skräpet. Men enligt uppgift så ska de börjat få ordning på det hela nu. Inte för att jag bryr mig heller för den delen, det är klart att det blir skräpigt när 20.000 människor kommer in till stan och har kul.

Här nedan tänkte jag summera festivalen genom att återge vilka band jag faktiskt såg (till skillnad från alla de jag tänkte se).

Torsdag:
Backyard Babies - riktigt bra!
Dia Psalma - såg sista låten typ, men såg ju dem på S2 i våras.
Vader - melodiös metal med tryck och dubbelkagge.
Melody Club - såg sista fyra låtarna medan vi väntade på Pär och hans kompis, verkade som publiken hade skoj.

Fredag:
Miss Li - lika bra som förväntat, dålig scen och kasst ljud dock.
Di Leva - absolut oplanerat, har sett honom tidigare och detta var sämsta spelningen.
Mando Diao - såg tyvärr bara sista låten (superångest), det verkar varit ett riktigt skönt publiktryck annars...
Alice Cooper - kul att ha sett men jag tyckte det kändes lite platt, gubben har blivit gammal.

Lördag:
Bob Log III
- festivalens skönaste, inte någon dussinartist.
Lars Winnerbäck - trångt som sjutton men att äntligen få höra honom live!
The Ark - såg sista låten, ger mig absolut ingenting.

Nu är det alltså över för i år, ett år till nästa festival... Jag begriper inte hur de ska kunna toppa banden som kom i år, ska bli intressant att se... Nästa större projekt för egen del är Classic Car Week i Rättvik med Great Lake Day vecka 31.

Peace out!

\m/


Kommentarer
Postat av: Nina

vem bär den bäst? kika in på min blogg... =)

2007-07-04 @ 14:31:02
URL: http://modesida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0