Nu blir du tjock utan kaloriintag...

Hemma i Borlänge vid min dator 00.57 - natten mot torsdag

Enligt en artikel på aftonbladet.se visar en ny studie att man blir precis lika tjock av light-läsk som av vanlig läsk. Nja, jag ställer mig tveksam och håller med Mats Rudling, professor vid Karolinska institutet som i slutet av artikeln säger: "Om det skulle visa sig att produkter som inte innehåller några kalorier ändå leder till viktuppgång så vore det mycket intressant."

Ja, minst sagt vore det mycket intressant. Jag kan tänka mig andra effekter av light-produkter som till exempel ett ökat sötsug som i sin tur leder till ökad konsumtion av onyttigheter. Men att man ska kunna bli tjock av något som inte innehåller några kalorier det känns mycket tveksamt.

Sedan säger jag inte att sötningsmedlen i läsk är nyttiga, du får säkert cancer av dem också, precis som du får cancer om du äter mer än en deciliter svamp i månaden (gäller även champinjonernan i butik) eller om du äter för mycket morötter - eller vänta nu... Var det den här veckan det var nyttigt med morötter? Skit också, jag minns inte...

Godnatt på Er!

\m/

Kommentarer
Postat av: Andreas

Ja det vore ju intresant om energi skapades i kroppen av lightdrycken. Kan det vara så att den innehåller klorofyll, och energin skapas av solljus som i gröna växter? I så fall bör man som bantare inte sola efter intag av lightdryck.

2007-07-26 @ 01:42:24
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: Seeyoo

Självklart kan man inte bli tjock av något som innehåller 0 kalorier. Då skulle man lika gärna kunna bli tjock av vatten. Att sötningsmedlen i sig inte är nyttiga är en annan sak. Jag tror att dessa eventuellt kan leda till att man stoppar i sig annat skit och att det är av detta skit man blir "tjock2. Cola light och cola zero bidrar inte till att man blir fet. Själv dricker jag mängder med cola zero och light och jag går bara ner i vikt efter att jag bytte från "vanlig" cola.

2007-07-26 @ 09:00:57
URL: http://agilitydream.blogspot.com
Postat av: Lelle

Andreas: Hahaha, tur att det mest regnat i sommar för jag dricker ofantliga mängder Pepsi Max...
-
Seeyoo: Jag håller med dig fullständigt.

2007-07-26 @ 23:29:03
URL: http://addi83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0