En låtsas-kanin vid namn Frank...

I Borlänge vid min dator 02.51 natten mot söndag


Ikväll har jag och Pär sett på Donnie Darko. Det är en av de bästa filmer jag sett och jag vet faktiskt inte vilken gång i ordningen det var jag såg den nu. Jag är säker på att jag sett den minst fem gånger tidigare i alla fall. Pär däremot var inte lika imponerad. Ja, ja, jag vet att jag har mycket speciell filmsmak och förstår om inte alla uppskattar den. Det är även något som Ni bloggläsare bör ta i beaktning innan Ni ser en film som jag "höjt till skyarna".


Den handlar i alla fall om Donnie som hallucinerar mitt på ljusa dagen och har en stor låtsas-kanin vid namn Frank som följeslagare...
Och som de flesta andra filmer som jag är helsåld på så berör den möjligheten att förflytta sig i tiden. Det låter kanske bisarrt och filmen är helt klart lite bisarr. Jag har svårt att förklara handlingen utan låter er själva tolka filmen från dess handling och sub-handlingar.


För mig är det en film som ställer djupa existensiella frågor och jag blir lika berörd varje gång jag ser den.
Jag börjar fundera över min egen existens, hur skört allting är i livet och så vidare. Filmen leder med andra ord till djupare funderingar.


Jag supertrött och nu blir det huvudet på kudden.


Godnatt på Er!


Kommentarer
Postat av: Lillesyster

Nog för att jag vet att du har "dålig" eller hmm konstig film smak..Men när de gäller den här filmen så har du faktiskt riktigt bra smak..Kanon bra film, även fast jag inte fatta så där särskilt mycket av den...Men ändå:D

2007-06-24 @ 13:14:49
URL: http://smul4n.blogg.se
Postat av: Lelle

Lillesyster: Nu blir jag faktiskt förvånad?! Känns inte som en film du normalt skulle gilla... Men är du säker på att det inte har något att göra med att Jake Gyllenhaal tål att tittas på;P Nej, nu var jag elak. Den ÄR bra - Pär behöver nog se den några gånger till, eller ja, så många gånger det krävs helt enkelt...

2007-06-25 @ 01:58:13
URL: http://addi83.blogg.se
Postat av: johanna L

Hej
Läste lite på din blogg för att se hur andra bloggare bloggar! Gillar din humor, skrattade högt flera gånger fastän jag inte vet vem/vad/vilka allt handlar om.. o så är jag lite avis på att du kunnat ändra utseende på din blogg, måste forska och lära mig :-) Tack för titten!

2007-06-26 @ 22:07:24
URL: http://blondochblaogd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0