Högtryck i Sverige = Lågtryck i bloggvärlden

I Borlänge vid grabbens dator 01.35 - natten mot onsdag (söndag - nationaldagen)

Det märks på flera sätt när det är bra väder ute. Strålande solsken har det varit de senaste dagarna. Blogginläggen har minskat drastiskt i nästan alla bloggar jag läser dagligen - tråkigt, i alla fall när det gäller vissa bloggar där man ser fram emot varje nytt inlägg. Men samtidigt måste jag säga att det känns skönt att veta att det är totalt kört för mänskligheten. Vi har ännu inte helt vuxit samman med våra tangentbord.

Kanhända har vädret också en positiv inverkan på MSN-genartionens (som jag nämnt i något tidigare inlägg) språkliga utveckling. När solen skiner kanske dessa unga, bleka människor släpar sig ut i solen för att få lite färg och berikar sitt något glesa ordförråd genom att läsa en bok?

Ähh, vem försöker jag lura? Det finns ju laptops, wap och i värsta fall mobiltelfoner med sms och mms och skulle mot all förmodan ingen elektronik följa med ut i solstolen så väljer de nog inte att utöka sitt kulturella kapital genom att läsa en gammal klassiker som Den Unge Werthers Lidanden av Goethe. Snarare så ligger nog intresset i hur Paris Hilton ska klara av sina dagar bakom galler eller vilken kändis som kommer göra nästa egna kollektion för HM.

Nej, jag är nog lite väl hård... Gå gärna ut i solen och njut, jag får bida mina ensamma nätter med att läsa annat än bloggar. Kanske jag ska läsa någon gammal klassiker? Något som piggar upp min intellektuellt förslöade hjärna, några förslag?

Peace out!

\m/

Kommentarer
Postat av: Pär

Du kan få låna John Steinbecks "Vredens druvor" av mig. Finns i bokhyllan. =)

2007-06-06 @ 16:55:31
URL: http://lps.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0