Jodå, jag lever - nätt och jämnt...

I Borlänge vid grabbens dator 03.07 - natten mot måndag

I helgen har jag haft en minisemester. Jag jobbar på videobutiken tre helger och är ledig var fjärde. I helgen var det alltså min lediga helg. Tog även ledigt på fredagen från fotografen uppe i Leksand för att bistå en av mina vänner med de sista handtagen inför hans 40-årsfest som ägde rum i fredags kväll.

Det blev ett kalas som hette duga. Vi var nere vid en hamn i Leksand som är hemmahamn för hans fartyg. Min käre far hade helgen till ära åkt ner med vårt gamla flottningsfartyg och vi bodde på "första parkett" om man nu kan säga så. När Pär slutat jobbet så anslöt även han sig till sällskapet och vid 19.00 drog festen igång. Den pågick ganska länge - 08.00 på lördag morgon kravlade Pär och jag ner för lejdaren på M/S Göran för att stupa till kojs.


Matlagning
Min käre far och födelsedagsbarnet bär fram köttet för grillning.

kaffekokning
Kaffekokning på "rosabussen-vis".

baren
Det viktigaste för en lyckad fest
- baren...

Far och dotter Larsson
Far och dotter minglar vid välkomstbålen.

Fodelsedagstarta
Förberedelser inför tårta och efterrätt.

Lelle & födelsedagsbarnet
Undertecknad med födelsedagsbarnet efter att de två lyckats välta
ut en hel jolle fylld med is och alkoholhaltiga drycker. Ganska kalla
och blöta med andra ord.

Morgonpigg
Klockan är runt sju på morgonen och Pär ger små hintar om att
han börjar känna sig lite trött.

M/S Göran
M/S Göran - sovplatsen för helgen.

oversikt
En sista blick över festplatsen mer än tolv timmar
efter festens början.

sommarmorgon
Dalälven klockan 08.00 en sommarmorgon i juni...


Det har varit en toppenhelg och mer bilder finns. Jag har ju nu bara bloggat om fredagsnatten, kan hända att det kommer ytterligare ett inlägg om helgen imorgon. Nu blir det nog ett försök att sova.

Godnatt på Er!

\m/

Kommentarer
Postat av: lillesyster

Låter som en trevlig fest de där;):D..

2007-06-12 @ 11:24:43
URL: http://smul4n.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0