Den förlorade dottern och fotbollslördag...

I Borlänge vid grabbens dator 16.32 - lördag

Ja, vad hände igår då? Det blev lunch med pojkens arbetskamrater ute på travet och sedan blev det middag på en restaurang här i stan. Där i mellan blev det en stressad artighetsvisit hem till Leksand. Åkte efter lunchen först förbi på jobbet och blev kvar där lite längre än planerat. Sedan bar det av till en kompis jobb för en snabb uppdatering av hennes kärleksproblem. Efter att hört det senaste av henne så blev det Simple Plan på högsta volym i bilen och färd hem till Leksand. Farmor blev första stoppet där jag lämnade in lite kläder för tvätt (jo, jag är bortskämd).

Sedan blev det pizza med syster när hon slutat skolan. När vi var mätta - speciellt jag som ätit lunch med grabben bara några timmar tidigare - åkte vi hem till min käre far som glatt hälsade den förlorade dottern välkommen hem. Syster bänkade sig vid min dator och gick omedelbart till attack på MSN samtidigt som hon pratade med sin kompis (syster2) på mobilen. Min far suckade och skakade på huvudet och fällde en kommentar något i stil med att märks att vi är systrar i alla fall. Medan syster surfade runt på min dator så hade jag stort huvudbry över vad jag skulle packa med mig inför helgen - det resulterade in alldeles överfylld väska som knappt gick att stänga. Efter snabbvisiten hos min far åkte syster och jag förbi hos farmor och hämtade tvätten för att sedan åka hem till vår mor och säga hej. Sedan begav jag mig åter till Borlänge och den fina grabben medan syster åkte hem till syster2 och pratade pojkar.

Efter middagen på kvällen så blev det film med den oerhört pinsamme Borat. Ganska tidigt blev det även huvudet på kudden så inatt har jag sovit över åtta timmar(!) vilket är något av ett rekord de senaste veckorna.

Idag har vi varit på kupolen och inhandlat present till värdparet för kvällens förfest. Sedan har jag suttit här och bloggat och slösurfat lite medan pojken suttit bänkad framför TV:n - fotboll ska det visst heta det som verkar vara det viktigaste den här eftermiddagen=) Nu kom en vän till honom med - hör och häpna - öl! Ska väl gå och göra mig iordning inför kvällens aktiviteter. Hur kvällen varit får Ni höra mer om imorgon!

Ha en trevlig kväll på Er!

\m/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0