"Det som göms i snö..." och avslagna partypolare

I Borlänge vid kompis dator 13.35 - lördag

Jaha, då var det lördag igen då. Lördagar brukar i regel betyda jobb till klockan 22.00 och sedan en sväng på krogen i Borlänge. Det är möjligt att det blir så ikväll med. Jag är absolut sugen på att gå ut och ta en öl och titta lite - men det är så typiskt - bara för att jag så gärna vill ut så verkar mina partypolare avslagna. I och för sig har två av dem varit på kryssning och inte kommit hem till stan än - förhoppningsvis är de inte allt för utmattade av bravaderna ombord. I vanliga fall missar de i princip aldrig en lördag på Bolanche - men, men, vad ska man göra? Det är bara att hålla tummarna och hoppas.

När jag skulle åka hemifrån idag gjorde jag en överraskande upptäckt. Har saknat min pärlring sedan någon gång i mellandagarna - jag minns att jag tog av mig den i bilen när jag sminkade mig någon gång och att den sedan dess varit försvunnen (och ja, jag vet att jag inte borde sminka mig när jag kör). Givetvis har jag genomsökt bilen både en och två gånger, men utan resultat. Men tack vare att det töat lite grann de senaste dagarna upptäckte jag till min stora glädje ringen på gårdsplanen - och nästan helt oskadd.

Är ganska trött idag - men sitter man på MSN halva natten så får man väl bita ihop och se glad ut? Nähä, nu ska jag inmundiga min kombinerade lunch och middag bestående av ett par smörgåsar med prickig korv och lite Cola light.

Ha det gott!

\m/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0