Musikshoppingmani och helgen som gick...

I Borlänge på jobbet 17.02 - Söndag

Jaha, vad har hänt sedan sist då? I torsdags blev det ingen Torsk på Tallinn och vi har ännu inte kommit oss för med att se den. I fredags sov jag bort nästan hela dagen då jag hade svårt att somna natten innan - läste morgontidningen innan jag ens kände mig minsta sömnig. På kvällen åkte vi upp till Leksand då grabben hade fotbollsträning på konstgräsplanen. Vi svängde förbi en av mina väninnor så hon äntligen fick träffa det eviga samtalsämnet (är nog lite tjatig). Åt på Insjöns pizzeria och hämtade sedan upp ovan nämnda väninnas ex-man och kompis - som vänligt nog lovat att hålla mig sällskap medan han tränade. Det blev Baren och ett ganska hyfsat alkoholintag, grabben anslöt sedan efter träningen - dock hade han fått den stora äran att vara chaufför så det blev i nyktert tillstånd i ett annars ganska berusat sällskap. Åkte vid halv ett och körde först hem mina vänner till Insjön för att sedan åka tillbaka till Leksand och hämta syster och hennes vänner som varit på gymnasiefest.

Lördagen blev aningens nervös då jag för första gången skulle träffa grabbens föräldrar och bröder, men jag sitter ju här och skriver nu, det vill säga att jag överlevde även det. Nej, skämt åsido så var de väldigt trevliga och jag hoppas att jag inte svamlade sönder deras öron - så som jag brukar när jag är nervös. Jobbade mellan halv fem och tio, mycket att göra och var alldeles slut när skiftet var över. Grabben kom och hämtade mig och vi åkte hem till en av hans väninnor och tittade på film. Kände mig inte så överdrivet trevlig då jag var alldeles utschasad efter det slitiga arbetspasset. Körde sedan ner mina vanliga partypolare på krogen.

Idag har vi varit och fikat med ett par vänner till grabben på Kupolen. När vi ändå var där "råkade" jag slinka in på Rocks - vilket aldrig blir billigt för en musikälskare som jag. Vill inte ens tänka på hur mycket pengar jag lagt på skivor den senaste veckan. Har köpt:

Hellacopters - Goodnight Cleveland (DVD)
Neverstore - Sevenhundred Sundays
Papa Roach - The Paramour Sessions
Mustasch - Above All
69 Eyes - Angels

Har nu under skiftet lyssnat på nyaste inköpet Angels och måste säga att jag blev positivt överraskad och rekommenderar Er kära läsare att lyssna på skivan. Har också börjat se fram emot sommaren och Peace & Love. Undrar bara i mitt stilla sinne hur jag ska hinna med att se alla band jag vill se?

Självklara måsten är:
Alice Cooper
Mando Diao
Hanoi Rocks
Neverstore
Mustasch
Backyard Babies
Charta 77

Andra som också hade varit roliga att se är:
Iggy & the Stooges
The Ark
Crasdïet
Asta Kask
Babyshambles
Hammerfall
Kalle Baah
Miss Li

Som Ni förstår så kommer det närmast kunna kallas ett mirakel om det inte krockar någonstans... Dags att köpa biljett också så att det inte kommer något annat i mellan. Den tjugonde april spelar Mimikry och Dia Psalma på S2 så då lär man väl gå dit och lyssna på sin ungdoms favoritpunkband. Närmast hoppas jag hinna med att se uttagningen till tribute-band SM på S2 nu på fredag.

Det blev ett ganska långt inlägg, men läser Ni detta kan jag meddela Er att Ni nu i alla fall nått slutet. Tack för visat intresse!

Ha det gott!

\m/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0