När morgontidningen kommer före läggdags...

I Borlänge - Soltorg - vid kompis dator 04.52 - natten till måndag


Har jag klagat över min urusla dygnsrytm tidigare, så kan jag lova att den inte är bättre nu i alla fall. Har inte sovit många timmar sammanlagt de senaste dygnen. Är totalt distraherad - inte ens mat intresserar mig längre. Är flickan sjuk? - måhända att Ni tänker - men jag kan snabbt lugna Er med att så inte är fallet. Jag är bara lite distraherad i tanken av en mycket fin grabb.


Var lite trött och seg idag när jag vaknade och det tog någon timme att piggna på - åtminstone tillräckligt för att ta tag i dagens mer och mindre roliga uppgifter. Började med en fika på Kupolen innan jobbet med den trevlige unge mannen som natten innan gått tvärs över hela stan för att följa mig till porten. Sedan följde drygt fem timmar av arbete där jag inte kände något överväldigande engagemang - som sagt - tankarna fanns någon annanstans.


Efter jobbet blev det Burger King med min jobbarkompis och tillike något bakfulle partypolare. Efter ett halvhjärtat försök att trycka i sig en burgare och några strips åkte jag hem till grabben som ockuperat mina tankar för att se på film - vilket gick alldeles utmärkt - till halvvägs in i filmen då den bestämde sig för att den inte ville vara med längre och hakade upp sig. Istället blev vi sittande ytterligare någon timme och diskuterade allt från konspirationsteorier, gamla lärare och pinsamma episoder ur det förflutna (det var främst jag som bidrog till den sista punkten). När morgontidningen trillade in genom brevinkastet var det ett tecken på att det kanske var dags att åka hem och sova.


Ja, sova var ordet, lättare sagt än gjort känns det som men jag ska väl ge det ett ärligt försök i alla fall. I bästa fall blir det några timmar, i värsta fall är jag nog mer död än levande imorgon - men det är det värt!


Godnatt på Er!


\m/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0