Trött, sliten och likblek men glad ändå...

I Borlänge vid kompis dator 17.15 - onsdag

Ja, som Ni kanske märkt så blev det aldrig något inlägg skrivet igår, eller i förrgår för den delen heller. Jag har under de två senaste dagarna börjat lite smått på mitt nya jobb som bildredigerare hos en fotograf. Det är riktigt roligt att sitta och redigera bilder - speciellt när det är så bra bilder från grunden. Dock så känns det lite trist att sitta framför en dataskärm med persiennerna nerdragna (för korrekt färgåtergivning) nu när vårsolen börjar titta fram.

Sedan har väl mycket tid gått åt till att lära känna en viss grabb - fortfarande på bekostnad av sömnkontot - läst morgontidningen före läggdags de senaste tre nätterna(!). Det känns för första gången på mycket länge som om alla bitar börjar falla på plats; jag har fått ett arbete som är just ett sådant arbete som jag har slitit mig genom år av utbildning och tentor för. Och sedan är det den här killen som just för tillfället verkar lite för bra för att vara sann - han är fin, rolig, intelligent och listan skulle kunna göras mycket längre men jag sparar lite på den. En negativ sak har jag faktiskt också hittat - grabben håller på Djurgården! Det är en smärre katastrof och jag ska göra mitt bästa för att bortse från detta försmädliga faktum.

Idag var vi och åt lunch med några av hans kompisar innan han gick till jobbet och nu fördriver jag mest tiden i väntan på att han ska sluta jobba. Ska hem till en kompis snart och försöka se andra filmen i Mods-trilogin. Första filmen såg vi för nästan två månader sedan, men efter det har det alltid kommit något i mellan när vi planerat in att se klart dem.

Känner mig lite disträ - en kombination av trötthet och att jag har tankarna på annat håll - så jag har lite dålig koll på vad jag skriver just nu och tänker därför bespara Er mer av mitt svammel.

Ha det gott så länge!

\m/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0