Trött "tvättsällskap"...

I Borlänge på jobbet 19.57 - med fortsättning vid kompis dator 23.15 - torsdag

Dygnsrytmen är fortfarande densamma - men det är inte så mycket att göra åt det - det är bara att le och se trött ut. Här händer det för tillfället inte mycket - verkar inte som det är några borlängebor som är sugna på att se film ikväll. Kanske är ser de på hockey - Leksand möter ju Rögle ikväll - håller tummarna.

Det har inte hänt så mycket under dagen - vaknade ganska sent och blev serverad korv stroganoff till kombinerad frukost och lunch - mycket gott. Sedan var jag och hälsade på en kompis på hennes jobb fram tills dess att jag själv åkte ner hit och började jobba vid halv fem. När jag slutar ska jag åka hem till en annan vän och titta på när han tvättar och det är inte helt omöjligt att det blir att prata lite med grabben på MSN.

Nu har jag kommit hem till min kompis på Soltorg och visst sitter jag framför datorn och pratar med det bästa som hänt mig på mycket länge. Han börjar jobba tidigt imorgon och borde gå och lägga sig, men han säger att han orkar ändå, och jag klagar inte. Här blir det nog en film om en stund... Ingen aning om vad dock, spelar inte så stor roll heller för den delen, vet redan nu att jag inte kommer kunna fokusera.

Imorgon får jag i alla fall träffa honom igen - det blir lunch med några av hans arbetskamrater och till kvällen blir det någon form av middag, hemma eller ute är väl inte riktigt bestämt än. I helgen har jag min lediga helg och på lördag ska vi på fest hos en av hans kompisar - med utgång som påföljd - så för en gångs skull har jag en ganska välplanerad helg.

Till min stora glädje kan jag meddela att Leksand vann mot Rögle med 6-5, sista målet i femtiåttonde matchminuten - lite väl spännande kanske?

Nä nu är det dags att poppa lite popcorn och slänga sig i soffan, vara lite social och försöka se på film.

Godnatt på Er!

\m/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0