"Att-inte-göra-lista"

I Borlänge vid grabbens dator 23.46 - onsdag


Inatt när blogg.se låg nere satt jag och läste lite nybloggade inlägg på nybloggat.se. Där hittade jag ett inlägg som handlade om att istället för att göra "att-göra-listor" (för övrigt min specialitet) så borde man kanske göra  "att-inte-göra-listor". Länkar här till inlägget så ni kan läsa själva. Självklart så var jag tvungen att göra en, jag gillar ju som jag tidigare skrivit listor.

Lelles "att-inte-göra-lista"

Jag ska inte...
...åka till månen inom en snar framtid.
...på undersökning hos tandläkaren.
...gå på salsakurs.
...springa Lidingöloppet eller Stockholm maraton eller simma Vansbrosimningen eller åka Vasaloppet (eller faktiskt inte extremotionera över huvud taget).
...tillaga en tjälknöl.
...byta däck på bilen.
...plantera om krukväxterna.
...lära mig swahili.
...skriva klart blogginlägget om incidenter och kommentarer i Rom ikväll, har ingen lust.

Tänk vad mycket tid jag får över till annat! Nej, skämt åsido så är det faktiskt en ganska bra idé. Jag tror att jag tidigare nämnt att mina "att-göra-listor" kan vara ganska stressande då jag inte alltid hinner göra allt jag tänkt. Men att däremot skriva ner (kanske inte behöver göras på papper, fungerar säkert lika bra att göra en notering i huvudet) och vara tacksam för de saker man faktiskt slipper göra. Bör fungera avstressande... eller?

Godnatt på Er!

\m/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0