Blur tidernas bästa rockband?????

I Borlänge vid grabbens dator 02.09 - natten mot onsdag

Insomnia - som vanligt. Pär har just gått och lagt sig...

25.000 personer kan ha fel, jag lovar! På aftonbladet.se går det att läsa följande artikel som berättar hur 25.000 radiolyssnare i Storbritannien har fått rösta fram tidernas bästa rockgrupp. Vinnare - Blur...

Skulle jag lista finns inte Blur med på top 100 ens en gång. Jag har däremot lite svårt att säga vilken grupp som skulle kamma hem förstaplatsen på min lista men jag kan här utan inbördes ordning lista tio rockband som skulle hamna på top 20 i alla fall.

Mötley Crüe
Kiss
Motörhead
Black Sabbath
Metallica
Backyard Babies
Alice Cooper
Foo Fighters
Queens of the Stone Age
Aerosmith


Givetvis är det svårt att göra en sådan här lista
och när inlägget  väl är publicerat på bloggen så kommer jag komma på ett gäng andra grupper som förtjänar en plats på top 20. En sak vet jag dock alldeles säkert - Blur gör det inte!

Ska försöka sova nu, men det känns lite smått hopplöst...

Godnatt på Er!

\m/

Kommentarer
Postat av: Robert

Gillar din lista också :-) Funderade på om inte Backyard Babies skulle platsat på min lista, men dom föll på att jag inte tycker att dom har tillräckligt med bredd.

2007-05-30 @ 12:11:39
URL: http://xrob.blogg.se
Postat av: Ylva

Din lista är riktigt bra, men var är iron maiden?

2007-07-05 @ 20:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0