Måste sluta besöka den där affären...

I Borlänge vid grabbens dator 03.09 - natten mot söndag

Independance Day på Canal+ Film3. Sitter längst ut på soffkanten med Pär sovandes bakom ryggen på mig. Borde väl väcka honom så han får gå och lägga sig i sängen men jag har inte riktigt mage till det.

Igår var det jobb uppe hos fotografen i Leksand, sen hämtade jag upp Syster 1 och 2 i Insjön och tog med mig dem till Borlänge. Åkte förbi Kupolens köpcentrum innan vi fortsatte hem till Pär. Käkade Nuggetsmål på MAX och köpte godis för hundra pix på jobbet innan vi knatade ner till bion och såg Pirates of the Caribbean III.


Det är besöket på Kupolen som föranlett rubriken till detta inlägg. Kände ett sug redan i bilen från Leksand och sa till tjejerna att vi kanske kunde svänga förbi Rocks (skivaffären) innan vi åkte hem till Pär. Väl inne i affären drabbas jag av det där viruset - vad kallas det nu igen? Jo, just det - "måste-shoppa-viruset". Hmm, det är ju tur att Rocks har så humana priser i alla fall. Betalade sammanlagt 468 kronor för följande artiklar:

Album: THE HORRORS - Strange House (2007)
Album: TAKIDA - Make You Breathe (2006)
Album: MY CHEMICAL ROMANCE - Three Cheers for Sweet Revenge (2005)
DVD:    MÖTLEY CRÜE - Carnival of Sins (2005)
Tidning: Close Up Magazine

Fortfarande vidhåller jag att jag kom riktigt billigt undan men jag hade väl kanske inte riktigt de där pengarna att spendera från första början.
Syrran sa att hon nog hade låtarna på Takida-skivan om jag ville ha dem. Men jag är av den åsikten det inte är original - det har något att göra med "måste-äga-viruset" som jag drabbats av när det kommer till skivor. Ja, ja, det är min hobby, andra betalar ju multum för att springa på gym och andra sådana där hurtiga aktiviteter som jag sällan engagerar mig i (jag kanske borde men det är en annan sak).

Har inte lyssnat så mycket på The Horrors-skivan men återkommer när jag hunnit med det, kan redan nu säga att de för tankarna tillbaka till Sex Pistols. De andra två köpte jag för att jag lyssnat mycket på dem och tycker de är bra. My Chemical Romance senaste skiva - the Black Parade - är dock bättre än den nyligen inköpta Three Cheers for Sweet Revenge. Trots det är den så bra att den måste ägas.

Nej, nu ska jag väcka Pär och skicka honom i säng. Blir nog att följa efter själv för att försöka lägga huvudet på kudden. Har verligen problem med sömnen - sova, vad är det?

Godnatt på Er!

\m/

Kommentarer
Postat av: lillesyster

Jaså du
har "verligen" problem med sömnen;)..

2007-05-27 @ 21:18:09
URL: http://smul4n.blogg.se
Postat av: Kristin

Tja! Du, jag hittade den där topen på HM. Men fan vad ful den var! Och satt illa. Var väl en jäkla tur att jag inte ojjade mig i typ 2 veckor för jag inte hittade den. Hade ju varit att slösa med energi, typ.. Ses i veckan hoppas jag! Blir så mkt roligare att jobba när man kan bubbla med dig om allt och inget. :) Natti!

2007-05-28 @ 00:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0