Rom - Vito på semester från Blog Wars

Borlänge vid grabbens dator 03.25 - natten mot söndag

Vito lyckades få de båda bittra fienderna i Blog Wars att tillfälligt lägga ner stridsyxan och åka till den Italienska huvudstaden. Maffiatoffeln lyckades på något vis även nästla sig ner i resväskan och följde med som fripassagerare.


Här är Vitos berättelse från den eviga staden:


                   LÖRDAG

lordag1
Under övernattningen i bilen på långtidsparkering vid Skavsta
upptäcker Lelle och Pär att jag de har fått med mig som
fripassagerare. -De ser väl inte allt för ledsna ut?

     

lordag5
Mina snälla medresenärer ordnade till och med en egen flygstol
till mig, fönsterplats och allt...

lordag7
Testar studsvänligheten i sängen på hotellrummet...

lordag8
...och inspekterar badkaret. Har haft roligare då Lelle och Pär
lämnat mig ensam här på rummet för att gå ut och äta
middag utan mig!

lordag9
Konstaterar att de i alla fall saknat mig under deras frånvaro.


                   SÖNDAG

sondag1
Jag och Lelle läser kartan för att bestämma rutten för dagen.

sondag2
Äntligen ute på Roms gator! Vem har snyggast solglasögon?

sondag3
Jag och Lelle utanför Colosseum med Forum Romanum i bakgrunden.

sondag4
Jag och Pär turistar inne på
det mäktiga Colosseum.

sondag6
Har gått guidad tur på både Colosseum och Forum Romanum,
börjar bli rätt trött nu. Folk här i Rom är så underliga, de stirrar så
förskräckligt på mig - har de aldrig sett en tvättäkta mafioso förut?

sondag7
Jag och Pär står på torget vid
Pantheon och beskådar en av
Roms alla duvor. Den verkar i
alla fall gilla mig...


  

sondag10
Pär och jag vid Fontana di Trevi.
Jag vill bada men det verkar enbart
vara Anita Ekberg förunnat.

sondag11
Lelle och jag har tagit oss fram till Spanska trappan
- mycket folk här.

     


sondag15
Pust! Äntligen! Nu verkar det som om vi gått färdigt för dagen.
Kopplar av med en caffe americano på McDonalds.

sondag16
Skriver vykort hem till mina vänner i Pärs lägenhet. Kunde tyvärr
inte låta Sonny, Ernst, Elvis och de andra följa med
-risken för upptäckt hade varit för stor...

sondag17
Jaha, nu har de dragit ut på ännu en runda till Colosseum och
Fontana di Trevi. Jag stannar här och kopplar av med en
Bacardi Breezer och en bra bok.

sondag18
Full och utmattad dimper Lelle ner på sängen och jag bjuder på
en halvnelson och brottar ner henne.

sondag19
Pär var inte lika rolig och slocknade i princip omedelbart.
Jag slappnar av och kurar ihop mig mellan mina medresenärer.


                    MÅNDAG

mandag1
Jag och Lelle tittar ut över Tibern och njuter av det fina vädret...

mandag2
Tittar på Castel Sant'Angelo och undrar om det fortfarande
används som gömställe för påven och de högt uppsatta
i Vatikanstaten.

mandag5
Äntligen framme i Vatikanstaten. Lelle poserar medan
jag är mer intresserad av Peterskyrkan.

  

  

mandag10
Duvan från Pantheon har förföljt mig. Jag försöker
få kontakt men förstår inte riktigt språket.

mandag11
Den hämtar en kompis och jag
blir genast dubbelt så nyfiken.

mandag12
Misslyckat rymningsförsök till min hemstad på Sicilien.
Gömde mig i en ryggsäck på Petersplatsen. Ryggsäcken
stod placerad bredvid några sicilianare men visade sig
tillhöra mitt resesällskap. Attans! Som straff för mitt tilltag
så låstes jag in på hotellrummet fram till avresan mot
Sverige dagen därpå.


                    TISDAG

tisdag1
Efter diverse förseningar på flygplatsen i Rom tog vi oss hem
till Sverige och Skavsta. Jag är fortfarande lite sur för att jag
missade chansen att ta mig till Sicilien. 



tisdag3
Här bär det av hemåt, Lelle är säker bakom ratten. Fast i
Hedemora lyckades hon med konststycket att köra in i en BMW
som stod före oss i kön till McDonald´s Drive Thru. Hon är alltså en
större trafikfara när hon står stilla i en kö än när hon är ute och kör
på vägarna. Och klagar på alla andra som kör bil gör hon också...

tisdag4
Äntligen hemma och skyndar genast in i vardagsrummet
för att hälsa på Sonny som jag har saknat. Och saknaden
har tydligen varit ömsesidig.


Det ryktas om att det kommer bli en hektisk period framöver då Lelle smider vidare på diverse planer under rubriken Blog Wars...

Arrivederci!

\m/

Kommentarer
Postat av: Fagra damens lillesyster

Haha vilken resa;)

2007-05-20 @ 18:53:37
URL: http://smul4n.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0