Usch! Äter vi verkligen det där?

I Borlänge vid grabbens dator 19.05 - måndag

Satt just och slösurfade lite på aftonbladet.se och hittade den här artikeln. Visst vet man väl att det förekommer underliga ingridienser i det mesta man stoppar i sig, sa för bara någon timme sen till Pär att man inte bör läsa innehållsförteckningen på leverpastejen han äter. Visst vet man också att kvällstidningarna ofta har en tendens att överdriva men jag väljer efter att läst den här listan på Livsmedelsverkets websida att undvika produkter med tillsatserna E 120 (ämne från insekten kochenillsköldlusen) och E 904 (ämne från lacksköldlusen). Nu kanske ni tycker att jag är petig och det kan så vara men ska jag äta insekter så vill jag i alla fall veta om det!

Ha en trevlig kväll!

\m/

Kommentarer
Postat av: lillesyster

Hahah:P...Säger du som äter Pölsa?BLÄ!!

2007-05-21 @ 21:28:25
URL: http://smul4n.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0