Däckad på soffan...

Sitter i soffan och dricker vin, slösurfar och försöker hålla ögonen öppna. Risken för att jag däckar snart är överhängande. En veckas slit är till ända, för de allra flesta i alla fall. Själv har jag två dagar kvar att jobba den här veckan. Det vill säga lördag och söndag på videobutiken. Måndag är jag ledig, sedan börjar det om igen.

På tal om att däcka på soffan så var det precis vad Pär gjorde igår kväll när jag kom hem från jobbet. Satt som vanligt framför datorn och väntade på att Scrubs skulle börja. Koncentrationen var ganska odelat fokuserad på skärmen. Scrubs började och jag såg att det var ett avsnitt som jag redan sett ett par gånger så jag fortsatte mitt surfande med bara ett öga på TV:n. Efter en stund tyckte jag att det var underligt att Pär som satt bredvid mig i soffan inte skrattade eller gav några reaktioner på JD, Elliot, Dr. Cox och de andra i Scrubs-gänget så jag slängde ett öga över axeln och vad fick jag se? Klockan 22.50 igår kväll satt min sambo helt utslagen i soffan och snarkade med fjärrkontrollen tryckt mot bröstet.

Tyvärr hade jag ingen kamera i närheten, annars hade det varit ett ögonblick att föreviga! Vi får väl se vem som däckar först ikväll, även om jag är trött som en gammal amiga tror jag att det blir Pär som viker sig först...





Godnatt på Er!

\m/

Kommentarer
Postat av: Pär

Hmm, vem var det som vek sig först och somnade medan hon löste sudoku? Med pennan i näven och allt. ;)

2007-09-15 @ 16:40:20
URL: http://lps.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0