En äkta gagnsing - eller bara morbid humor?

Gagnsingar (personer från orten Gagnef) är som bekant kända för att vara snåla, och i ärlighetens namn skulle jag vilja påstå att det i många fall också stämmer.

Träffade förra veckan just en sådan som börjar närma sig pensionsåldern och över en kopp kaffe kom diskussionen att leda in på döden. Följande konversation utspelar sig (så gott nu bloggägaren kan minnas).

Gagnsing: Ja, snart är det bara att packa ihop och gräva ner sig.
Annan kaffedrickare: Döden är något som vi alla en gång möter.
Gagnsing: Precis, döden är det enda här i livet som är rättvist.
Annan kaffedrickare: Till och med du Lelle, fast du har nog lite längre dit än vi.


Gagnsing: Jag har funderat på om man ska börja snickra på sin egen låda. Det blir billigare så.

Övriga vid fikabordet skrattar lite...


Gagnsing: Fast man kan ju förstås inte göra kistan av vad som helst om den ska brännas.
Annan kaffedrickare: Jaså, du vill brännas?
Gagnsing: Ja, eller enklast vore väl om de stoppade ner en i ett dräneringsrör, då kunde de begrava en stående så tar man inte så mycket plats. Kanske kunde man få rabatt då?


Godnatt på Er!

\m/

Kommentarer
Postat av: Angelica Lindvall

Haha, ja, vi gangsingar är då ett folkslag för sig! ;)

2007-09-11 @ 12:58:35
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Lelle

Angelica: Faktiskt så är ganska många av dem jag känner från Gagnef snåla eller "ekonomiska" kanske man ska säga;P Men å andra sidan så är de roligaste och sjukaste människorna jag träffat i mitt liv från Gagnef så det väger ju upp det hela en del=)

2007-09-13 @ 01:12:28
URL: http://addi83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0