Ett kinesiskt hobbyhål…

Nu undrar säkert alla högt ärade läsare av bloggen vad ett "kinesiskt hobbyhål" är för något. Uttrycket är myntades för ungefär en månad sedan när jag och F1 satt hemma i sovrummet och skruvade ihop sängen och de tillhörande möblerna jag just införskaffat på IKEA.

Ungefär så här utvecklade det sig:
Jag: Men vad är det här för hål då?
F1: Jag vet inte… det är säkert ett sånt där kinesiskt hobbyhål!
Jag: ???
F1: Ja, men tänk och vara en av de där kineserna som sitter och borrar hålen i IKEA:s möbler. De borde ju bli gansk uttråkade kan man tycka och så bara för att roa sig själva så borrar de ett extra hål som är helt överflödigt. Bara för att vi som sitter och skruvar ihop det ska får huvudbry.
Jag: Ja, det här är säkert ett kinesiskt hobbyhål!


\m/

Kommentarer
Postat av: Solglasögon

Hej! Fanns det ingen text här till låten "Bakom mina solglasögon"? Hade gillat :)

2011-01-24 @ 17:51:58
URL: http://www.solglasögon.com
Postat av: Birgit

Publicerad 2012-11-23 17:53:00 i Allmänt,

2012-12-02 @ 06:39:43
URL: http://www.bloggbesokare.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0