Uppdatering av band som måste ses och bör ses på Peace and Love...

I Borlänge vid grabben dator 09.45 - onsdag

Det har tillkommit lite nya band till festivalen sedan jag skrev mitt inlägg om
P&L och musikshoppingmani - jag har även omprioriterat vad som är absoluta måsten och band som jag gärna ser om de inte krockar med några av de som går under måsten.

Självklara måsten är:
Alice Cooper
Mando Diao
Hanoi Rocks
Neverstore
Mustasch
Backyard Babies
Charta 77
Miss Li


Andra som också hade varit roliga att se är:
Iggy & the Stooges
Crasdïet
Asta Kask
Babyshambles
Hammerfall
Kalle Baah
Meshuggah
Nationalteatern
Sabaton
Vader


Som Ni märker så är det inga jätteförändringar det är väl främst några band som tillkommit under "Andra som också hade varit roliga att se" och Miss Li har hoppat upp till "Självklara måsten" jag är dock inte helt säker på i vilken kategori hon egentligen ska vara men jag måste säga att hennes album Late Night Heartbroken Blues är riktigt bra och rekomenderas varmt. Hon kommer med ett nytt album den 2 maj och om det är lika bra så är hon utan tvekan placerad i rätt kategori. Men jag begriper fortfarande inte hur jag ska lyckas med konststycket att se alla band jag vill se. Det blir nog att prioritera hårt, jag är rädd att de första som stryker på foten är banden härifrån Dalarna då de ändå brukar dyka upp på hemmaplan med jämna mellanrum.

Det som känns lite trist är att jag med största sannolikhet inte kommer se ett enda band tillsammans med grabben. Vi har inte riktigt (understatement) samma musiksmak han och jag. Men, men, det kan inte hjälpas - vi får väl för- och efterfesta ihop. Nu ska jag åka upp till Leksand och printa ut inbjudningarna till 40-årsfesten som jag gjorde igår och sedan blir det att jobba. Har dock min käre faders bil och det finns varken CD- eller MP3-spelare i stereon=( Det lär väl bli att lyssna på radio då...

Ha en strålande dag!

\m/

Kommentarer
Postat av: Lillesyster

Du säger att du med största sannolikhet inte får titta på ett enda band med grabben:O..men inte sjutton nämnde du något om att du med största sannolikhet skulle se dom flesta med din lillasyster..=(...Haha..Nåja längtar till peace and love!!

2007-04-11 @ 11:12:31
URL: http://smul4n
Postat av: Lelle

Lillesyster: Oj, ja det nämnde jag ju förstås inte då. Ber om ursäkt - klart jag vill att alla bloggläsare ska veta hur bra musiksmak du har;) För att inte tala om vem du ärvt den av *stolt storasyster*

2007-04-11 @ 11:16:19
URL: http://addi83.blogg.se
Postat av: "Grabben"

Om jag går på (exempelvis) Backyard Babies med dig, följer du då med mig på Thomas Di Leva? Så kompromissar vi en aning... =) Puss

2007-04-11 @ 11:36:53
Postat av: Lelle

"Grabben": Nja... Ska se vad vi kan ordna - krockar det inte med något på "måste ses-listan" så är det väl ändå ingen omöjlighet. Vem vill inte se mannen som aldrig befunnit sig på jorden? ;)

2007-04-11 @ 11:51:11
URL: http://addi83.blogg.se
Postat av: Grabben

Nej, jag menar det. Anser att de bör göra uppehåll i schemat när Di Leva spelar. Så att han inte krockar med något annat band. =)

2007-04-11 @ 12:27:15
Postat av: Lelle

Grabben: Haha! Jo, just det... Jag menar Di Leva är ju så mycket större än t.ex. Alice Cooper, Iggy och Backyard Babies??? Som sagt: vi får väl se hur det blir med det;)

2007-04-11 @ 12:41:23
URL: http://addi83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0