Déjà Vu - med Denzel...

I Borlänge vid grabbens dator 01.42 - natten mot måndag

Såg för någon timme sedan filmen Déjà Vu med bland andra Denzel Washington. Den var riktigt bra och rekommenderas härmed till Er kära bloggläsare. Den handlar om möjligheten att gå tillbaka i tiden och förändra något som redan skett.

När jag och grabben tog en paus i filmen började vi diskutera vad det är som gör att man blir så fascinerad av just denna möjlighet(?). Hur som helst ska jag inte fördjupa mig något mer i det just nu... Men en sak som då slog mig är att förvånansvärt många av de filmer som jag anser är de bästa jag sett handlar om just detta. Bland de filmer som jag listade som bra filmer som bör ses härom veckan så har The Butterfly Effect, Donnie Darko, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, the Jacket och Vanilla Sky alla någon anknytning till det här med att resa eller stanna i tiden och/eller förändra ödet. Likaså finns de här frågeställningarna representerade i några andra filmer som jag också varmt kan rekommendera - the Matrix, Minority Report och Kontakt.


Nu är det dags att krypa till kojs, men imorgon ska jag försöka tåta ihop ett något mindre flummigt inlägg.

Godnatt på Er!

\m/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0